Ολοήμερη Εκδρομή στα Γιάννενα

Το πρωινό της Παρασκευής της 26ης Μαΐου, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς συγκεντρωθήκαμε στο Σχολείο και αναχωρήσαμε για έναν αγαπημένο τουριστικό προορισμό, τα Ιωάννινα, μέσω της Εγνατίας Οδού.

Πρώτος μας σταθμός ήταν το Μπιζάνι και το μοναδικό στην Ελλάδα Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων, του φημισμένου Ηπειρώτη γλύπτη Παύλου Βρέλλη. Όλοι μας εντυπωσιαστήκαμε και θαυμάσαμε τα κέρινα ομοιώματα του Μουσείου, τα οποία σε φυσικό μέγεθος αναπαριστούν μορφές κυρίως της Νεότερης Ιστορίας σε τρεις θεματικές ενότητες: την Προεπαναστατική περίοδο (Κρυφό σχολείο, Ίδρυση της Φιλικής Εταιρίας κ.α.), γεγονότα του 1821 (θάνατος του Αλή Πασά), Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος (γυναίκες της Πίνδου κ.ά.). Στη συνέχεια, φτάσαμε στην πόλη των Ιωαννίνων και κατευθυνθήκαμε προς το Πέραμα, για να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε τους γαστρονομικούς θησαυρούς της περιοχής.

Νωρίς το απόγευμα περιηγηθήκαμε στη λίμνη και θαυμάσαμε απέναντι το νησάκι της Παμβώτιδας, γνωστό και ως «Νησάκι του Αλή Πασά» Συνεχίζοντας, ανηφορίσαμε προς το περίφημο Κάστρο, την παλιά οχυρωμένη πόλη των Ιωαννίνων και ξεναγηθήκαμε στο Δημοτικό Εθνογραφικό Μουσείο Ιωαννίνων, που βρίσκεται στο τζαμί του Ασλάν Πασά, όπως και στην αίθουσα Έκθεσης Αργυροχρυσοχοΐας. Χειροποίητα ταψιά και γάστρες, μπαλτάδες και μαχαίρια για την κουζίνα, κάθε είδους μπακιρένια σκεύη, όπως μπρίκια, κατσαρόλες αλλά και βαριά, αλουμινένια τηγάνια ήταν μόνο μερικά από αυτά που συναντήσαμε στην πορεία και που σίγουρα άξιζαν της προσοχής μας. Το βραδάκι, κατάκοποι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, αφού πρώτα γευτήκαμε τον φημισμένο μπακλαβά της περιοχής, το «γιαννιώτικο».

Μικροί και μεγάλοι περάσαμε υπέροχα κι επιστρέψαμε γεμάτοι εμπειρίες και όμορφες εντυπώσεις από την πόλη αυτή, που σε κάνει να τη λατρέψεις από την πρώτη κιόλας ματιά. Η λίμνη, το κάστρο, το νησάκι, η παλιά πόλη, οι φιλόξενοι άνθρωποι χαρίζουν στον επισκέπτη μια ατμόσφαιρα μοναδική, μαγική…